4 הכלים הכי פשוטים למחקר מילות מפתח

מאת   אטי הדר
23 בדצמבר 2019

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל תהליך הקידום. גם אחרי שכבר טיפלנו באתר עצמו בעזרת כל מה שלמדנו בפוסט הזה, בלי מחקר מילים נכון ומדויק, אם לא נקדם את הביטויים הרלוונטיים נפספס כל המטרה של הקידום לאורך זמן.

מה התוצר של מחקר מילות מפתח?

פשוט מאד: רשימה של מילות מפתח מצד שני ונפח החיפוש (כלומר כמה באמת מחפשים אותן) מצד שני. ברשימה נשאף לכלול גם ביטויים עיקריים, שהם מילות המפתח הראשיות של תחום העסק, אבל לא רק. נכלול בו ביטויי "זנב ארוך" .Longtails הכוונה לביטויים שמכילים כמה מילים, והם יותר ספציפיים ופחות מבוקשים, אבל אם צוברים קידום שלהם בסופו של דבר התרומה שלהם ל SEO עצומה. למשל- במקום "עיצוב אתרים" הביטוי יהיה "עיצוב אתרים בוורדפרס" או " או עיצוב אתרי תדמית".

כמה מילות מפתח צריך?

הרבה. גוונו, שחקו עם הביטויים, חפשו מילים נרדפות או דומות, שחקו עם המבנה של הביטוי (מעצב פנים וגם עיצוב פנים. וורדפרס וגם WordPress. עיצוב אתר וגם עיצוב אתרים וכו' וכו' וכו').

איך מחפשים מילות מפתח?

ישנם כלים חזקים מאד בתשלום, שמשמשים מקדמי אתרים מקצועיים (למשל Ahrefs או SEMRush) אבל אנחנו רוצים דווקא לספר על הכלים שגוגל עצמו נותן לכם ללא תשלום ויכולים לעזור למצוא מילות מפתח לקדם את האתר.

1. מתכנן מילות המפתח של גוגל

זה המיינסטרים. התחנה הראשונה. ביטוי חיפוש, רואים את נפח החיפושים שיש לה וחוזר חלילה.
היתרון של הכלי הזה הוא ההצעות שהוא מציע למילים אלטרנטיביות. כך אפשר לבדוק האם וריאציה מסוימת של ביטויים היא בעלת נפח חיפוש גדול יותר ולשנות את הביטוי שאיתו התחלנו את הבדיקה בהתאם.
החסרון הוא שמדובר בכלי שנועד למעשה לקידום ממומן ולא אורגני ולכן לא בהכרח מדויק בנתוני החיפוש (היות והם מציגים מודעות ולא חיפושים אורגניים), והנתונים עצמם הם משוערים בלבד ולא מדויקים. אבל הוא בהחלט התחלה טובה.

איך מתחילים? גוגל מסביר את זה נהדר:

נכנסים לחשבון Google Ads. לוחצים על סמל מפתח הברגים המוצג בפינה השמאלית העליונה ובחלק של"תכנון" לוחצים על הכלי לתכנון מילות מפתח.

מקלידים או מדביקים אחד או יותר מהפריטים הבאים בתיבת החיפוש "חיפוש מילות מפתח חדשות". אחרי כל פריט לוחצים על "Enter":

  • מילים או ביטויים המתארים את מה שאתם מפרסמים.
  • כתובת ה-URL של דף אינטרנט או של אתר שקשור לעסק.

לוחצים על "חיפוש מילות מפתח".

מעיינים במילות המפתח שמוצגות לכם בדף "רעיונות למילות מפתח".

2. Autocomplete של גוגל

מכירים את זה שאתם מתחילים להקליד משהו בגוגל והוא מציע את הביטויים הנפוצים שאנשים חיפשו לאחרונה ומתחילים באותן מילים? בדיוק זה. נמצא מתחת לאף שלנו, חינמי ואינטואיטיבי.

כן, זו עבודת נמלים ואין כאן אינדיקציה לנפח החיפוש ושלל נתונים, אבל יצירתיות יש בשפע וזה כלי מעולה להגדלת הרשימה שלנו.

 google autocomplete מחקר מילות מפתח
google autocomplete

3. גוגל טרנדס Google Trends

נכון, הכלי הזה מראה מגמות עולמיות ולא מקומיות, הוא מחפש מה קורה עכשיו בנושא מסוים, אבל אפשר ללמוד ממנו המון ולדייק מדי פעם רשימה קיימת. כלומר לא מומלץ להסתפק רק בנתון של נפח החיפוש כרגע אלא לבדוק מה קורה לביטוי לאורך זמן, עד כמה הוא שומר על פופולריות, מה גורם לפיקים (עליות חדות) בחיפוש ולהיפך- עד כמה הוא יציב ואין נפילות במדדים שלו. נעדיף תמיד ביטויים שהמגמה שלהם היא לא ירידה מתמדת אלא יציבים או במגמת עלייה. ועוד יותר, לא נרצה להתמקד בביטוי שיש לו עלייה אחת חדה לפרק זמן קצר בלבד.

4. Google Search Console 

הכלי הנפלא הזה יכול ללמד אותנו דרך איזה מילות חיפוש נכנסו אלינו בפועל לאתר. תתפלאו לגלות מכרה זהב של רעיונות לביטויי קידום שלא חשבתם עליהם. כמובן שהכלי הזה פחות מתאים לאתר חדש שעוד לא צבר כניסות וחיפושים, אבל כמו שכבר הבנתם, קידום זה מרתון לטווח רחוק אז כדאי לשמור ולזכור גם אותו בהמשך.

בונוס: 2 כלים נוספים שכדאי להכיר

serpstat וגם ubersuggest
שניהם כלים מעולים עם מסלול חינמי פשוט ולצידו שירות נרחב יותר בתשלום.
הכלים האלה מצוינים היות והם מציעים עוד הרבה ואריציות מקוריות על כל ביטוי חיפוש, מה שיאפשר לפתח אסטרטגית זנב ארוך (תוכלו ללמוד על האסטרטגיה הזו בפוסט הבא בנושא).

מה לקחת איתך?

די בסיסי: בלי מחקר מילות מפתח הקידום לא ממש יתקדם. הכלים הפשוטים והחינמיים שהכרנו כאן יעזרו לכם לייצר לפחות רשימה ראשונית בעצמכם, גם אם לא שכרתם שירות של איש מקצוע לקידום האתר.
בנוסף, עשעש בלוק כתיבה ואנחנו מחפשים רעיונות על מה לכתוב בבלוג שלנו או במאגר המידע, חיפוש בכלים האלה יפתח אפשרויות חדשות ויצירתיות לנושאים שאולי חשבנו עליהם. לכן מודבר בכלים שהם גם קידומיים וגם תכניים.
עשו את המחקר שלכם ביסודיות כחלק מאסרטגיית התוכן שלכם. כך תתנו לאתר נקודת התחלה טובה יותר, תוכלו להרחיב את האתר ולראות תוצאות מהר יותר.

2

אטי הדר

עוד בנושא:

תמונות לאתר: מדריך לחיפוש, בחירה ושילוב תמונות שמשפרות עיצוב, תוכן, UX וגם SEO

לתמונות חשיבות עליונה בהצלחה של האתר. אבל איך מוצאים תמונות נכונות? איך מתאימים אותן? כל מה שצריך לדעת על בחירת תמונות לאתר

המשך קריאה
פופאפים באתר – מועיל או מזיק? הדילמה הנצחית

popup פופאפ באתר. מועיל או מזיק? איך הוא משפר את אחוזי ההמרה וההרשמה לרשימת דיוור ומה עושה פופ אפ לדירוג האתר בגוגל ולחווית המשתמש? מדריך מלא וטיפים להטמעה

המשך קריאה
התאמת האתר למובייל: הרבה מעבר לעיצוב רספונסיבי. טיפים מעשיים

טיפים ללעיצוב ו UX מותאמים למובייל. איך מוודאים שהאתר שלך רספונסיבי ומתוכנן נכון לשימוש ממכשירי מובייל?

המשך קריאה
איך להגדיל את קהל המשתמשים וההמרות באתר ואיתם את העסק שלך

אחד הערוצים החשובים ביותר בדרך להגדיל את ההכנסות של העסק שלך הוא Growth Hacking, כלומר אסטרטגיה ושיטות עבודה שמגדילות את כמות הפעולות שעושים הלקוחות באתר

המשך קריאה
SEO vs UX אוהבים או אויבים?

SEO vs UX. המאבק בין מחנה ה UX למחנה ה SEO מתחיל לרוב כשצריך להחליט איזה צרכים מקבלים יותר חשיבות באתר: אלה של המשתמשים או אלה של הבוט של גוגל. דוגמאות להבנת המתח בין SEO ל UX ואיך לשלב UX עם SEO באתר כדי לייצר אתר טוב יותר

המשך קריאה
עדכון חשוב מגוגל: השבתת האינדוקס הידני ב google search console

עדכון מגוגל: כלי האינדוקס הידני בתוך google search console מושבת. למה זה חשוב? מה זה בכלל google search console? ואיך אפשר למנוע פגיעה? הכל במדריך

המשך קריאה

יש 2 תגובות

  1. אטי הדר

    תודה זהבה.
    למילות חיפוש ותגיות יש הרבה משותף, אבל הפונקציונלות שונה.
    למילות החיפוש יש שדה משלהן בשלב ה SEO והן אמורות להיות שונות בין עמודים שונים ומאד
    מאד ספציפיות לתוכן של אותו עמוד. מומלץ ממש לנסח אותן ספציפית לאותו עמוד על פי
    התוכן.
    תוכלי למצוא את השדה של מילות החיפווש בין שדות המטא בתוסף ה SEO שלך.

    תגיות פחות חזקות ב SEO ממה שהיו בעבר, אבל משמשות בחלק מהאתרים לסידור של התוכן
    על פי נושאים.
    לדוגמה כאן באתר שלנו – זה עמוד תגית SEO:

    התגיות משותפות למספר פוסטים, אבל לכל פוסט יש גם מילות חיפוש יותר ספציפיות.

  2. זהבה גרציאני

    פוסט מאוד מקצועי ומלמד. תודה. ושאלה:
    האם מילות מפתח הן התגיות?